Vlašić i ljeto

by - 10:27:00

Ljepote Vlašića


vlašić planina


Da sam veliki obožavaoc prirodnih ljepota potvrđuju moji mnogobrojni izleti, koje u posljednje vrijeme sve češće uvrštavam u svoje slobodno vrijeme. Nakon ljetovanja na moru te odmora od posla i svakodnevnih obaveza, ostatak godišnjeg odmora provela sam na planini. Vjerovatno sam već prije spomenula da nisam "zimski tip" osobe i da ne uživam u čarima zime i zimovanja, stoga planine posjećujem u ljetnom periodu. Smatram da baš u ljetnom periodu svaka planina pruža mnogo više ljepote u odnosu na hladnu zimu. 
Naime, ono što me uistinu impresionira  jeste ljepota prirode koja se ne može opisati riječima. Svjež i čist zrak, gusta borova šuma, prostrani proplanci, zelene livade prekrivene šarenim cvijećem i lijepo vrijeme su samo neki od razloga zbog kojih uživam u obilasku brdovitih područja.


vlašić

Od svih planina u našoj državi Vlašić sam najbolje upoznala. Posjetila sam ga nekoliko puta i svaki put sebi obećam da ću se vratiti ponovno, jer uistinu ima toliko predivnih mjesta koja su me očarala.
Posljednji put kada sam šetala ovom predivnom planinom, napravila sam nekoliko fotografija koje su me inspirisale za novi post. Putem ovog posta spomenut ću vam jedno čarobno mjesto koje se skriva na planini Vlašić.
Ukoliko planirate vikend provesti šetajući ovom planinom, savjetujem vam da nipošto ne zaobiđete mjesto o kojem više možete saznati u nastavku.

Predivna planina Vlašić prostire se u srednjoj Bosni i jedna je od atraktivnijih planina u Bosni i Hercegovini. Vjerovatno ste barem jednom čuli za Eko-Fis Vlašić, mjesto koji nudi raznolike sadržaje kako u zimskom tako i u ljetnom periodu. Pored predivnih apartmana, restorana, zoološkog vrta i jezera, okolina ovog mjesta je pravi raj za oči.


vlašić planina

vlašić planina

Sam turizam na planini Vlašić je dosta razvijeniji u zimskom periodu, ali ni tokom ljeta nije u potpunosti zanemaren. Pored nekoliko hotela koji su otvoreni tokom ljeta i nude smještaj po nižim cijenama, možete pronaći i zabavne sadržaje u samoj ponudi hotela poput  brdskog biciklizma i iznajmljivanja quadova.

Uprkos raznolikom sadržaju koji je dostupan na ovoj planini, moji izleti se najčešće svode isključivo na šetnju. Zaista uživam šetajući kroz prirodu, jer je sve tako lijepo i čisto, a pogled je ispunjen predivnim slikama pejzaža i šume koje u meni bude mir i radost. Daleko od grada, gužve i buke, priroda pokazuje svoju ljepšu stranu. Nebitno da li šetam uskim ulicama, šumom ili brdovitim stazama, svi putevi su na svoj način lijepi.
Svaki odlazak na planine odmori me kako fizički tako i psihički. 


vlašić

vlašić


Ono što želim spomenuti je mjesto koje je na neki način "zabačeno" ali ipak dostupno svim posjetiocima planine Vlašić. Ukoliko volite ispunjen pogled sa visine a da ipak ne morate ići na sam vrh planine, onda je dovoljno da posjetite kapelu Snježne Gospe
Kapela se nalazi na Vlašićkoj Galici, a put do nje je djelimično prometan, obzirom da je nedavno urađena cesta, tako da možete uživati u mnogobrojnim pejzažima i gustim šumama dok se vozite do ovog mjesta.
Sa sigurnošću tvrdim da je ovo najljepše mjesto koje skriva Vlašić.
Udaljeno je možda neka 3-4 kilometra od puta koji vodi ka vrhu planine. 



 vlašić kapela snježne gospe


kapela snjžne gospe vlašić


Kapela Snježne Gospe izgrađena je davne 1936. godine, a nedavno je i renovirana. 
Ova građevina sa sobom nosi i neobičnu priču. Riječ je o starini iz povijesti, gdje su svećenici držali svete mise u čast pastira koji čuvaju ovce i mještana koji su kupili sijeno u ljetnim danima.

Kada dođete do same kapele, auto možete ostaviti u dvorište a zatim se zaputiti pješice.

Na udaljenosti od samo nekoliko koraka iza kapelice nalazi se vidikovac sa kojeg se pruža predivan pogled na dio Travnika i cijelo Turbe.


vlašić

vlašić

vlasić

vlašić

vlašić

Zaista predivan pogled i cjelokupna okolina, ali to nije sve. Tu se krije još jedna neobična drvena građevina.


vlašić

vlašić

Kao što možete vidjeti na slikama, riječ je o drvenoj građevini na kojoj se nalazi ispisano nekoliko velikih gradova iz cijelog svijeta. Svaki od gradova koji je ispisan, okrenut je na svoju stranu svijeta (istok, zapad, sjever ili jug) i prikazana je kilometraža zračnom linijom upravo od ovog mjesta. Zaista me ovo mjesto impresioniralo.


vlašić

Ova građevina se nalazi na ravnici, a samo nekoliko metara od nje je spomenuti vidikovac. Pored ovih gradova napravljene su i drvene klupe tako da možete sjediti ili doći na piknik i provesti cijeli dan u prirodi.


vlašić

vlašić


vlašić

Odmor za dušu i raj za oči je na ovoj strani Vlašića. Do ovog mjesta možete doći autom, ne morate ići planinarskim stazama da biste stigli do jednog od vrhova planine. Iako nije najviši vrh, mjesto je na svoj način lijepo i posebno. Svaka strana ovog mjesta prikazuje drugačiju sliku. Sa jedne strane se prostiru gradovi kao na dlanu, a na drugoj strani pejzaži sa planinskim cvijećem. Nasuprot planinskih livada nalazi se druga strana planine na kojoj se vide putevi.

Sama kapela se ne vidi sa ovog mjesta jer je okružena borovima. U biti ovo mjesto je jedna ravnica oko koje se nalazi bajka. Kada ga jednom posjetite, imat ćete želju da se vratite...

vlašić

Volite li vi obilaziti planine u ljetnom periodu ili ste ipak ljubitelji zimovanja?
Da li ste bili na ovom mjestu? 

Hvala Vam na čitanju <3

You May Also Like

0 komentara